Hulpluchtvering

Een hulpluchtveringsysteem biedt bedrijfswagenbezitters de mogelijkheid de stugheid van de vering en de hoogte van het voertuig ter aller tijde aan te passen
Net als verzwaarbladen verbetert hulpluchtvering de stabiliteit en het rijcomfort. Ook voorkomt hulpluchtvering het doorzakken of overhellen. Hulpluchtvering is daarenboven een relatief goedkope en gebruiksvriendelijke bedrijfswagenaanpassing

VB CoilSpring VB SemiAirVB-Airsuspension
Eeltink levert hulpluchtveringsets van VB-Airsuspension voor zowel bladgeveerde als schroefgeveerde voertuigen; complete sets inclusief montagemateriaal, luchtslangen, koppelingen en montage-instructie. 

VB-CoilSpring Hulp- en verzwaarveren (schroefveren)
Een VB-CoilSpring is een goede optie voor een voertuig dat altijd zwaarbeladen is en dat niet te maken heeft met een wisselende belading. De versterking van de veerkracht is namelijk permanent en niet regelbaar.

De hulp- en verzwaarveren van een CoilSpring-systeem brengen het voertuig weer richting de oorspronkelijke rijhoogte. De veerweg neemt dus weer toe, waardoor de stabiliteit en het rijcomfort worden verhoogd.

De CoilSpring-systemen worden geleverd als compleet bouwpakket en zijn verkrijgbaar in 2 varianten: een vervangveer (zwaardere variant van de originele schroefveer) of een hulpveer (bijplaatsing)

VB-SemiAir Hulpluchtvering
Bij een voertuig met bladveren wordt een luchtbalg tussen het chassis en de achteras gemonteerd. Deze luchtbalg ondersteunt de bestaande bladveer en maakt het mogelijk de vering binnen bepaalde grenzen in te stellen. Snelle montage is mogelijk door een ‘plug-and-play-systeem’.

De VB-SemiAir wordt geleverd als tweekamersysteem. Dat houdt in dat de luchtbalgen niet met elkaar in verbinding staan en daarom de vering links en rechts afzonderlijk kan worden ingesteld. Het voertuig kan dus zelfs recht worden gezet als het ongelijkmatig beladen is.

De SemiAir-systemen zijn verkrijgbaar in 2 varianten:  een basissysteem (voor een voertuig dat altijd zwaarbeladen is en af en toe te maken heeft met een wisselende belading) en een comfortsysteem (voor een voertuig dat altijd zwaar beladen is en regelmatig te maken heeft met een wisselende belading). Een basissysteem dient u zelf met een externe luchtvoorziening op druk te brengen. Het comfortsysteem  inclusief een bedieningspaneel met twee manometers, twee hoog-/laagschakelaars en een krachtige ‘heavy duty’-compressor.

Productkeuzehulp